לראשונה מתחילת המלחמה: רקטות יורטו מעל העיר אומן | תיעוד

    נתי קאליש No Comments on לראשונה מתחילת המלחמה: רקטות יורטו מעל העיר אומן | תיעוד

    לראשונה מאז החלה מלחמת רוסיה אוקראינה נראו לפני זמן קצר מספר יירוטים של רקטות מעל העיר אומן ונשמעו פיצוצים | בחסידות ברסלב מקווים כי התקרית החריגה לא תשפיע על המאמצים לסדר את הגעת החסידים לימי ראש השנה

    צילום: ישראל אנשין
    12:18
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on דרמה: צה"ל ממליץ על ביטול מוחלט של הילולת הרשב"י במירון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר הופתעו תושבי העיר אומן והיהודים שנמצאים בה למראה יירוטי רקטות במרחק לא רב מהעיר ולמשמע פיצוצים. יש לציין שמתחילת הלחימה בין רוסיה לאוקראינה לא נראו טילים בשמי אומן, למעט עשן מיתמר של טיל שנפל במרחק רב מהעיר.

    העיר אומן נמצאת במרחק רב מאזורי הלחימה העקובה מדם במזרח אוקראינה, ונכון לעכשיו לא נשקפת סכנה למתפללים המגיעים לפקוד את קברו של רבי נחמן מברסלב זיע"א. כמו בשנה הקודמת, גם השנה ישנם חסידים שנסעו כבר, או שמתכננים להקדים את נסיעתם מחשש לסגירת גבולות.

    video
    play-sharp-fill

    קרדיט צילום: ואשה פטרוב

    בהתקרב ימי ראש השנה בהם עולים מידי שנה אלפי חסידי ברסלב לפקוד את ציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א, התקיימו דיונים רבים על מנת לאפשר לחסידים להגיע לאומן למרות המלחמה, ובחסידות מקווים כי התקרית הבוקר לא תשפיע על מקבלי ההחלטות.

    לפני כשבועיים התקיימה בלשכת ראש עיריית אומן הגב' אירינה פלטניובה ישיבת היערכות להגעת החסידים בהשתתפות המושל הצבאי של מחוז צ'רקאס (ואזור אומן) מר איגור טאבורץ, יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון, בכירי משטרת צ'רקאס, ראשי משטרת אומן, מפקדי מערך הכיבוי אש, הממונה על מערכת הבריאות האזורית ונציגי רשויות החירום המלווים את פרויקט אומן ראש השנה.

     



    0 תגובות